عبا عربی ( مانتو عربی ) ، شامل یکی از انواع مدل های متنوع و پر طرفدار عبا می باشد. از آنجایی که خانم ها بسیار به زیبایی و پوشش خود اهمیت می دهند، انتخاب عبا عربی می تواند یکی از گزینه های پیشنهادی برای آنها باشد، زیرا علاوه بر زیبایی و طرح های خاصی که دارد تن پوش نیز بسیار راحت می باشد و شما می توانید از آنها در مراسم های مختلف استفاده کنید.

جالب است بدانید که مورد عبا عربی اغلب دارای طرح ها و گلدوزی های خاص می باشند که انجام آنها ساعت ها طول می کشد. این مدل مانتوها معمولا با دقت و ظرافت خاصی دوخته می شوند، زیرا تمیز کاری در دوخت این مانتوها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدل عبا عربی نه تنها در کشورهای عرب زبان بلکه در استان های جنوبی کشورمان نیز استفاده می شود و این روزها علاوه بر شهرهای جنوبی و کشورهای عربی ، این مدل مانتو مورد توجه تمامی بانوان قرار گرفته و از آن استفاده می کنند. مانتو عبایی نیز می تواند نوعی مانتو عربی ساده تلقی شود.

این عباها معمولا با روسری و یا شالی که می پوشند ست می شود که این باعث دو چندان شدن زیبایی می شود.
در عین سادگی دارای جذابیت بسیار زیادی هستند، علاوه بر جذابیت و زیبایی آنها، تن پوش آنها بسیار راحت و آزاد بوده و در بسیاری از مراسم های مجلسی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

این نوع عبا مانند دیگر مدل های عبا دارای تنوع رنگ بسیاری زیادی است و می تواند برای هر شخصی و با هر سلیقه ای مناسب بوده و نظر شما را به خود جلب کند.  مدل عبا ساده کاملا پوشیده می باشد و برای خانم هایی که قصد دارند یک پوشش ساده و مجلسی و پوشیده و با حجاب کامل داشته باشند انتخاب بسیار مناسبی است.

از آنجایی که عبا به دو دسته ی ساده و طرح دار تقسیم می شوند، شما می توانید از هریک از آنها با توجه به مراسم و یا مکانی که می خواهید بروید استفاده کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد این مدل عبا ( مانتو عربی ساده و طرح دار) کاملا بلند بوده در نتیجه برای افراد قد بلند مناسب تر است و قاعدتا تن پوش آنها زیباتر خواهد بود، اما اگر شما قد متوسط یا کوتاهی دارید بهتر است عبا را به همراه کفش پاشنه بلند استفاده کنید تا جلوه و زیبایی خود را نشان دهد. عبای کریستال و منجوق دوزی شده همچنین می تواند یک نوع مدل مانتو مجلسی و لباس مجلسی تلقی شود.

اگر شما قصد دارید از این مدل عبا استفاده کنید بنابراین بهتر است شال و یا روسری که می خواهید با آن ست شود طرح دار باشد و اگر می خواهید از عباهای طرح دار عربی استفاده کنید هم می توانید از شال و روسری که طرح آن با طرح عبا یکی است، استفاده کنید و هم می توانید از شال و روسری ساده بر روی آن استفاده کنید.